Terug naar nieuwsoverzicht

DESSO Benoemt Rob Peters als Directeur Divisie Consumenten Tapijt

02 augustus 2010

De Nederlandse tapijtfabrikant DESSO heeft zijn team verder versterkt met de benoeming van Rob Peters (44) als directeur van de wereldwijde divisie Consumenten Tapijt. Desso is marktleider op de consumentenmarkt in de Benelux en is de grootste producent van merktapijt in Europa.

Met zijn uitgebreide ervaring in de consumentenmarkt, waaronder 12 jaar bij Unilever, brengt Peters leiderschap, brand management en strategische en praktische bedrijfservaring mee naar DESSO.

De meest recente functie die hij heeft bekleed was directeur van Unilever Foodsolutions in Nederland, met merken zoals Knorr, Unox, Calvé en Conimex. Peters heeft een uitgebreide internationale ervaring; hij had onder meer de verantwoordelijkheid voor het merk Lipton Ice in Latijns-Amerika.

Rob Peters krijgt de leiding over alle verkoop- en marketinginitiatieven van de divisie Consumenten Tapijt. Hieronder vallen naast het eigen consumentenmerk van DESSO ook de merken Bonaparte en Parade, sinds DESSO in maart van dit jaar Enia Carpet NL Holding BV overnam. DESSO Consumenten Tapijt is het enige Europese bedrijf dat consumententapijten voor het topsegment van de markt verkoopt in de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk.

Alexander Collot d'Escury, Chief Commercial Officer zegt: "Het doet ons genoegen dat Rob de DESSO consumentendivisie gaat leiden. De ervaring die hij meebrengt zal helpen onze consumentenactiviteiten verder te laten groeien. Het is momenteel een spannende tijd voor DESSO Consumenten Tapijt. Met de aankoop van Enia hebben wij onze positie in de Europese tapijtmarkt versterkt en zijn we een sterke speler geworden op zowel de professionele markt als de consumentenmarkt, met onze positie als marktleider op de consumentenmarkt in de Benelux en een zeer sterke positie in Duitsland."


 

  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email