Desso, de wereldwijde leverancier van tapijt, tapijttegels en
sportvelden, heeft een nieuwe website gelanceerd: 'The Great Indoors' (een gezond
binnenklimaat). Hiermee wil het bedrijf de bewustwording vergroten
over de aspecten die van invloed zijn op de gezondheid en het
welzijn van mensen in een bebouwde omgeving.
Omdat we gemiddeld 90% van onze tijd binnen doorbrengen, hecht
Desso steeds meer waarde aan de ontwikkeling en fabricage van
producten die bijdragen aan een gezond en productief binnenklimaat;
zowel thuis, als op het werk, als onderweg.
Volgens de visie van Desso 'moet de vloer een bijdrage leveren
aan onze gezondheid en ons welzijn'. Hierbij past de ontwikkeling
van producten met een toegevoegde waarde, zoals DESSO
AirMaster® - een tapijt dat speciaal is ontwikkeld om de
hoeveelheid fijnstof in de lucht te verminderen om zo een bijdrage
te leveren aan een verbeterde luchtkwaliteit binnenshuis. Andere
tapijten verbeteren de akoestiek of verhogen de efficiëntie van de
verlichting. Deze visie op gezondheid en welzijn sluit naadloos aan
bij het streven van Desso naar een circulaire economie met Cradle
to Cradle®-principes, waarin producten worden gemaakt
van gezonde materialen die in een niet-giftige, gesloten kringloop
kunnen worden gerecycled.
The Great Indoors-website is een stimulans voor de wereldwijde
discussie over het creëren van het ultieme binnenhuisklimaat ,
gedreven door innovatie, verbeeldingskracht en slim eco-efficiënt
design.
"Binnenkort zal meer dan de helft van de wereldbevolking in steden
wonen. De managementconsultants van McKinsey1
schatten zelfs dat in 2030 vijf miljard mensen (60% van de
wereldbevolking) in steden zullen wonen, tegen 3,6 miljard
vandaag," aldus Alexander Collot d'Escury, CEO van Desso.
Volgens nieuwe gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)
stierven in 2012 ongeveer zeven miljoen mensen aan de gevolgen van
een slechte luchtkwaliteit - dat is één op de acht sterfgevallen
wereldwijd! De WHO geeft aan dat dit aantal meer dan tweemaal zo
hoog is als eerdere schattingen en "bevestigt dat luchtvervuiling
nu wereldwijd het grootste gezondheidsrisico op milieugebied is.
Het verminderen van luchtvervuiling kan miljoenen levens
redden.''2 The Great Indoors-campagne is opgezet om
de bewustwording hierover te vergroten en te laten zien wat
bedrijven kunnen doen om een dergelijk probleem aan te pakken
middels commercieel succesvolle innovaties.
“In die context willen we verantwoordelijke bedrijven zien, die duurzame en slimme producten ontwikkelen die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen in een gebouwde omgeving. We zijn The Great Indoors-campagne gestart in de wetenschap dat mensen gemiddeld 90% van hun tijd binnenshuis doorbrengen, met het doel de bewustwording hierover te vergroten en anderen te stimuleren vergelijkbare doelen na te streven.”
Alexander Collot d'Escury, CEO Desso
The Great Indoors-website is gericht op praktische manieren om huidige crises in de wereld aan te pakken en biedt aanknopingspunten voor thought leadership (leiderschap in ideeën) over relevante zaken als de circulaire economie, groene steden, luchtkwaliteit binnen en buiten, geluid en akoestiek binnenshuis, interieurdesign, werkplekdesign en nog veel meer.
Bezoek onze Great Indoors website: http://desso-thegreatindoors.com/
1 McKinsey & Co., How to Make A
City Great.
http://www.mckinsey.com/insights/urbanization/how_to_make_a_city_great
2 7 million premature deaths annually linked to
air pollution, WHO, 25 Maart 2014.
http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2014/air-pollution/en/