Corporate Strategie

Onze strategische doelstelling is om met innovatieve vloerbedekkingen ’s werelds beste fabrikant te zijn van een gezonde en inspirerende woon- en werkomgeving.

Desso plant Dendermonde Belgium


Dit willen we bereiken door het vervaardigen van tapijten met een schitterend design en geïntegreerde slimme functionaliteit. Weliswaar 'dragen' we geen tapijt zoals we kleding dragen, maar het tapijt is wel voortdurend om ons heen. Hoe het tapijt eruitziet, kan een enorm verschil maken voor onze stemming en de sfeer in het algemeen waarin we werken en leven. Bij Desso richten we ons op het creëren van tapijten die geïnspireerd zijn door de nieuwste trends op het gebied van mode, architectuur, kunst en interieurontwerp met als doel het interieur te verbeteren en te verlevendigen. Onze wereldwijde groeistrategie is gebaseerd op de volgende pijlers:

Operationele Uitmuntendheid

Gerelateerd aan onze wens om de klant tevreden te stellen, is het voor ons prioriteit om onze operationele uitmuntendheid voortdurend te verbeteren. We moeten ons uiterste best doen om onze klanten te geven wat ze willen, wanneer ze het willen, hoe ze het willen hebben, waar ze zich ook bevinden. Het gaat erom de mentaliteit te hebben om snelle, flexibele en doelgerichte klantoplossingen aan te bieden die door ons foutloos worden uitgevoerd en de superieure kwaliteitsstandaard waar Desso om bekend staat handhaaft. Het zakelijke klimaat verandert snel en continu en we moeten in staat zijn ons aan te passen aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten.

 

Innovatie

Creativiteit: superieur design is een prioriteit in al onze bedrijfssegmenten. We laten ons inspireren door de nieuwste trends op het gebied van mode, architectuur, kunst en interieurontwerp. Daarnaast willen we co-creatie van adembenemende nieuwe designs bevorderen via zowel ons internationale Circles of Architects® platform, als in succesvolle partnerschappen met vooraanstaande architecten en ontwerpers.
Functionaliteit: baanbrekende oplossingen die leiden tot een gezondere en prettigere leef- en werkomgeving. Door middel van dit proces vragen we ons af hoe onze tapijten positief kunnen bijdragen aan de gezondheid en het welzijn; dat heeft geleid tot innovaties zoals de DESSO AirMaster® en SoundMaster®, tapijten die respectievelijk de hoeveelheid fijnstof in het binnenklimaat verminderen en ongewenst geluid dempen.
Cradle to Cradle®: het is onze passie producten te maken die vandaag de dag een positieve invloed hebben op de gezondheid, bij mensen thuis en op kantoor, en die bijdragen aan een duurzamer bedrijfsmodel in de toekomst. Dat bereiken we door het Cradle to Cradle®-ontwerp.

Expansie

Geografische expansie: Desso heeft als doel uitbreiding van de business naar nieuwe regio's te continueren. Momenteel is Desso bezig de activiteiten in Azië, de Pacific en Latijns-Amerika te intensiveren en er zijn voor de komende jaren uitbreidingsplannen in andere regio's.
Uitbreiding van marktsegmenten: Desso zet zich sterk in voor de verdere ontwikkeling van de marktsegmenten Onderwijs, Gezondheidszorg en Overheid verder te ontwikkelen. Daarom introduceert Desso in deze marktsegmenten met succes nieuwe producten, zoals tapijt dat de fijnstofconcentratie in de binnenlucht reduceert en ongewenst geluid dempt.

Communicatie

Bij Desso houden we ons aan heldere, open en eerlijke communicatie die ons in staat stelt onze strategische doelstellingen te bereiken. Een nieuwe manier van ondernemen betekent dat we de harten en hoofden moeten winnen van een groot aantal betrokkenen, intern en extern. Daarom beschouwt Desso krachtige en open communicatie als een van de fundamenten voor succes op lange termijn.

 

  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email