Het bedrijfsconcept

Het is onze missie om unieke producten te ontwikkelen die een aanmerkelijk beter binnenklimaat creëren waarin een optimale gezondheid en het welzijn van mensen centraal staat, met positieve gevolgen voor hun prestaties.

Deze missie wordt geïnspireerd door ons innovatieprogramma op basis van de drie pijlers Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Het is ons streven om in 2020 al onze producten te ontwerpen volgens de Cradle to Cradle®-principes. Dit maakt het mogelijk om over te stappen van een lineaire economie (gebaseerd op kopen,gebruiken en weggooien) naar een circulaire economie.

In een circulaire economie worden producten dusdanig ontworpen dat aan het einde van hun levensduur de materialen eenvoudig kunnen worden gescheiden en worden hergebruikt of gerecycled. Zo worden we meer winstgevend en wapenen we ons op de lange termijn tegen grondstoffenschaarste. Ook voldoen we daarmee aan de strenge milieunormen die we onszelf opleggen.

Onze waarden, gedragsregels en bestuursmodel bepalen de principes op welke wijze we zaken doen en creëren op die manier het kader van onze activiteiten. Vanuit onze bedrijfsstrategie streven we ernaar om in alle markten en in alle verschillende segmenten de toonaangevende tapijtleverancier te zijn. Wij kunnen onze doelen bereiken dankzij onze focus op operationele uitmuntendheid, innovatie, geografische expansie, uitbreiding van marktsegmenten en communicatie.

Onze leiders stellen inspirerende doelen, die onze medewerkers motiveren het beste uit zichzelf te halen en ambitieuze nieuwe doelen te bereiken. Onze leidinggevenden vormen de schakel tussen onze geformuleerde strategische doelstellingen en de concrete stappen om die te bereiken. Onze mensen, ons belangrijkste kapitaal, zijn de sturende kracht achter ons succes.

Desso's bedrijfsconcept
  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email